Cum se aseamănă luxul și religia

Există mai multe categorii atunci când discutăm despre vânzări high-ticket: premium, upper-premium, luxury, ultra-luxury…

 

Voi oferi două exemple și voi folosi și branduri de genți și branduri de mașini, ca să înțeleagă atât doamnele, cât și domnii. 😄

 

Când spun branduri premium, vreau să te gândești la o geantă Michael Kors, Coach sau Calvin Klein. Calitatea e decentă, prețul decent, iar brandul, cu rădăcini adânci.

 

Iar acum, gândește-te la o geantă Chanel. Sau la o Mini Kelly cu piele de aligator. Am trecut de la premium la ultra-luxury.

 

Dacă ar fi să exemplific folosind mașini, m-aș gândi la un Volvo sau la un Lexus, trainice și practice, comparându-le cu un Ferrari Purosangue, rar și exclusivist.
Am trecut iarăși de la premium la ultra-luxury.

 

În funcție de poziționarea brandului pe piață, trebuie adaptată și strategia de vânzare.

 

Iar atunci când vorbim despre strategia de a vinde produse de lux, vreau să știi că este asemănătoare cu cea a creării unui cult.
Cumpărătorii trebuie să ajungă să trateze produsul tău ca pe ceva sacru.
Să fie fideli brandului tău, precum apostolii unei religii.

 

Luxul are foarte multe în comun cu religia:

  1. Au un creator

  2. Sunt atemporale.

  3. Au o poveste.

  4. Au simboluri specifice (inscripții, numere, semne, logo-uri).

  5. Magazinele de tip flagship, vizitate precum marile catedrale.

  6. Necesită sacrificii (bani, eforturi, timp așteptat).

     

Nu orice este scump este luxury.

 

Nu orice este luxury este scump.
Dar orice produs luxury trebuie dobândit.

 

Așadar, nu este mereu vorba despre bani.
Uneori trebuie să depui eforturi suplimentare, să cauți, să aștepți perioade îndelungate de timp…

 

Toate acestea țin de strategia de vânzare.
Dacă produsul este mai accesibil, dorința pieței este mai mică.

 

Cu cât faci produsul mai rar, mai exclusivist, dorința crește.

 

De asta spun mereu că vânzările sunt precum relațiile.
În loc să cauți scurtături și “scripturi minune”, studiază psihologia seducției și învată să legi conexiuni interumane.
Dacă vrei să vinzi.

 

Te invit să intrăm în profunzimea subiectului. Te aștept la o întâlnire de calificare:

Ne vedem acolo!

 

Cu devotament,

Cristiana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *